Ihana kävellä palstalle vievää tietä pitkin. Tien vieressä, palsta-alueen reunalla on hoitamaton metsikkö, jossa kasvaa tiheästi lähinnä lehtipuita. Konsertti joka sieltä kuuluu on sellainen, että pysähdyn aina kuuntelemaan sitä. En tunne kovinkaan useita lintuja lauluäänen perusteella, eikä se ole minulle edes kovin tärkeätä. Tärkeätä on se äänimaailman ihme joka tuntuu jossakin hyvin syvällä.  Koska olen syntynyt keväällä, niin lintujen laulu on ensimmäisiä havaintojani maailmasta johon olen tullut, siksi varmaankin nautin tästä ajanjaksosta.

Päivä oli lämmin, miltei kuuma. Hurahdin ja ostin tulomatkalla valmiita taimia Viherlassilasta: yrttejä (sitruunaminttu, basilikaminttu ja kreikkalainen oregano) ja yhden kesäkurpitsan taimen (round nice) ja maissin taimen (joita on kotonakin odottamassa maahanpanijaisia). Ne kaikki pääsivät maahan.

Kolme, ehkä noin neljä tuntia. Se taitaa olla minulle sopiva määrä. Unenlaatuun raittiilla ilmalla ja multasormipuuhilla on todella hyviä vaikutuksia. Seuraavan kerran palstalle kesäkuun puolella.

Olen kevään aikan tehnyt useita suunnitelmia, mutta se mikä toteutuu on jotakin muuta. Jokin sekoitus kaikista suunnitelmistani. Kaikenhan ei tarvitse mennä piirustusten mukaan. Palstalla keksii koko ajan kaikenlaista ja sitten muutetaan vain suunnitelmia.

